کارگاه آموزشی مدرسان مراکز آموزش دانشگاه جامع علمی کاربردی

۱۰ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۳:۳۰ کد : ۲۷۲۶۰
تعداد بازدید:۳۹۹
حجت الاسلام و المسلمین آقای ولدی کارشناس تربیتی رادیو معارف در کارگاه آموزشی مدرسان مراکز آموزش دانشگاه جامع علمی کاربردی بیان کردند تعلیم و تربیت نباید صرفاً جنبۀ نصحیت­های گفتاری و مستقیم یکطرفه داشته باشد، بلکه باید بیشتر حالت عمل­گرایانه و تأثیر غیرمستقیم به خود بگیرد.
کارگاه آموزشی مدرسان مراکز آموزش دانشگاه جامع علمی کاربردی

تعلیم و تربیت نباید صرفاً جنبۀ نصحیت­های گفتاری و مستقیم یکطرفه داشته باشد، بلکه باید بیشتر حالت عمل­گرایانه و تأثیر غیرمستقیم به خود بگیرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای ولدی کارشناس تربیتی رادیو معارف در کارگاه آموزشی مدرسان مراکز آموزش دانشگاه جامع علمی کاربردی بیان کردند که خطوط قرمز در دین مشخص شده است، بنابراین برای بدست آوردن خطوط قرمز باید دو کار کرد، اول: تفقه در دین؛ یعنی فهم عمیق دینی که این یک فرض و وظیفه بر دوش انسان می­باشد، لذا انسان­ها باید برای فهم عمیق دینی وقت بگذارند و برای سعادت خود باید راه مستقیم و هدایت را کسب کنند، دوم: عمل کردن به دانسته­هایمان که این نیز یک وظیفه انسانی می­باشد و در پیشبرد یک جامعه سالم بسیار مهم و با ارزش می­باشد.

ایشان در ادامه افزودند تعلیم و تربیت نباید صرفاً جنبه نصحیت­های گفتاری و مستقیم یکطرفه داشته باشد، بلکه باید بیشتر حالت عمل­گرایانه و تأثیر غیرمستقیم به خود بگیرد، زیرا ارزش­ها و تعالیم تربیتی از طریق عمل، هم زودتر منتقل می­شود و هم تأثیر عمیق­تری دارد.

حجت الاسلام و المسلمین آقای ولدی در این کارگاه که برای مدرسان مراکز آموزش علمی کاربردی برگزار گردید به اصول تعلیم و تربیت از جمله فضاهای فطری، سخنان فطری و جاذبه و دافعه در تعلیم و تربیت و عملگرایی در تربیت پرداختند و نحوه حصول به فهم عمیق دین و مراتب آن را تشریح نمودند.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر امیدی مسؤل پژوهشکده انقلاب اسلامی دانشگاه جامعه المصطفی و عضو هیأت علمی پژوهشکده امام خمینی (ره) در کارگاه آموزشی مدرسان بیان کردند که انسان­ها به دلایلی به صورت اجتماعی زندگی می­کنند و وارد اجتماع می­شوند هر چند که اجتماع محدودیت­های دارد. ایشان افزودند انسان تک بعدی نیست، بلکه دارای نیاز­های متعددی است که فقط از طریق اجتماع می­توان آن نیازها را برطرف کرد. نیاز تأمین امنیت، نیازهای غریزی، عاطفی، عقلانی و ارزشی، انسان را به سمت اجتماع سوق می­دهد.

ایشان در این کارگاه به مباحث اندیشه سیاسی و مبانی انقلاب اسلامی از جمله: اجتماعی بودن انسان­ها، ضرورت تشکیل حکومت، ویژگی­های قانون و شرایط قانون­گذار پرداختند و دیدگاه اسلام در خصوص ملاک­های تشکیل حکومت و حاکم اسلامی را تبیین نمودند.

دومین دوره آموزشی تربیت مدرس مهارت­های عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی که با شرکت حدود 300 نفر از مدرسان مراکز آموزش علمی کاربردی به مدت 3 روز از تاریخ 3 الی 5 اسفند 1390 به همت معاونت آموزشی- مدیریت امور مدرسان و اعضای هیأت علمی دانشگاه برگزار گردید. روز اول این کارگاه به مدت 12 ساعت درسی به مباحث فرهنگی و دینی پرداخته شد که دفتر نهاد رهبری ضمن برنامه ریزی محتوایی با توجه به آیین نامه طرح دانش افزایی و توانمندی سازی اعضای هیأت علمی دانشگاه­ها، مصوب شورای عالی فرهنگی، عناوین «اصول تعلیم و تربیت اسلامی» و «اندیشه سیاسی اسلامی و انقلاب اسلامی» را به همراه اساتید مذکور جهت این امر معرفی نمود.


نظر شما :